בחסדי שמים: חוסלו מחבלים שתכננו פיגוע תופת גדול

    קובי פינקלר No Comments on בחסדי שמים: חוסלו מחבלים שתכננו פיגוע תופת גדול

    סוכלה חוליית מחבלי חמאס חמושים שהסתתרה בבית החולים "איבן סינא" בעיר ג׳נין שבחטיבת מנשה ותכננה הוצאת פיגוע בטווח הזמן המיידי. לאחר קבלת המודיעין – כח של מסתערבי הימ"מ פשטו על בית החולים וחיסלו את המחבלים שלא הספיקו להגיב. המחוסלים תכננו הוצאת פיגוע בטווח הזמן המיידי והשתמש בבית החולים כמסתור

    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הלילה בפעילות משותפת של שב״כ, ימ״מ וצה"ל, סוכל מחמד ג׳לאמנה, מחבל חמאס צבאי שעסק בתקופה האחרונה בקידום פעילות טרור משמעותית והסתתר בבית החולים "איבן סינא" בעיר ג׳נין שבחטיבת מנשה. על המבוקש אותר אקדח שהוחרם על ידי הכוחות.

    מחמד ג׳לאמנה, בן 27, אשר שוהה מזה תקופה במחנה הפליטים בג׳נין, ניהל קשרים מול מפקדת החמאס בחו״ל ואף נפצע כאשר ניסה לקדם פיגוע רכב תופת. בנוסף, העביר ג׳לאמנה נשקים ותחמושת לפעילי טרור לטובת קידום פיגועי ירי ותכנן פיגוע פשיטה בהשראת אירועי ה-7 באוקטובר.

    יחד עם ג'לאמנה סוכלו שני מחבלים צבאיים נוספים שהסתתרו במקום. מחמד ע'זאוי, תושב מפ גנין, פעיל גדודי ג'נין אשר מעורב במספר פעילויות טרור ובכלל זאת ירי לעבר כוחות צה"ל בגזרה ובאסל ע'זאוי, תושב מפ ג'נין, אחיו של מחמד, פעיל גא"פ צבאי המעורב בפעילות טרור בגזרה.

    מזה תקופה ארוכה מספר רב של מבוקשים מסתתרים בבתי החולים ועושים בהם שימוש כבסיס לתכנון פעילות טרור וליציאה לביצוע פיגועים, תוך שהם סבורים כי בתי החולים ישמשו להם כהגנה מפני פעילות כוחות הביטחון. זוהי דוגמא נוספת לשימוש הציני של ארגוני הטרור במרחבים אזרחיים ובבתי החולים כמחסה וכמגן אנושי.

    ג׳לאמנה תיכנן הוצאת פיגוע בטווח הזמן המיידי והשתמש בבית החולים כמסתור ולכן סוכל, כוחות הביטחון ימשיכו לפעול מול כל איום אשר יסכן את ביטחון אזרחי מדינת ישראל.

    כך זה היה נראה, צעד אחד צעד, בחיסול המבוקשים בבית החולים איבן סינא שבג׳נין: שלושת המחבלים סוכלו על ידי כוח מסוערב של ימ״מ שפשט בצורה חלקה תוך דקות לביה"ח וסיכל את המחבלים בעת ששהו בחדר מסתור באחת הקומות. הכוח פשט על מרחב ביה"ח באיזור 5:30 ותוך דקות בודדות כבר המחבלים היו מחוסלים. על המחבל ג׳למנה גם אותר אקדח שהוחרם על ידי הכוח. המחבלים לא הספיקו להגיב וחוסלו. עד 5:40 הכוח כבר החל ביציאתו.

    הפעולה התאפשרה אודות למודיעין מדויק שהתקבל טרום הפעילות, מדובר בפעילות תקדימית שטרם נעשתה. הפעילות 'חופקה' מהחפ"ק האחורי של שב"כ בשיתוף כלל הגורמים הרלוונטיים מצה"ל ומג״ב. ישנם מבוקשים ומחבלים רבים שמסתתרים ברחבי בתי חולים ביהודה ושומרון שבאופן ציני בחסותם מנהלים תשתיות טרור כי הם בטוחים שהכוחות לא ייכנסו לשם. מחבלים רבים משתמשים בביה"ח איבן סינא בפרט כמקום מסתור. במבצעים רבים שצה"ל ביצע שם גם יורים ממרחב הביה"ח, משליכים מטענים ומיידים אבנים ובקת"בים.

    גורם בכיר מוסר הבוקר כי: "אין ערי מקלט באיו"ש ולא יהיו – שידע כל מחבל את זה. ידו של צה"ל ושל מערכת הביטחון תגיע לכולם".



    0 תגובות